Tuesday, 14 May 2013

ISLAM ITU SYUMUL


Bismillah ,

Mengapa jadi orang Islam kalau takut dengan Islam? 

Meh sini sat cek habaq sikit dekat hangpa semua ni...

1. Tak nak tutup aurat, takut dengan tutup aurat tu jatuh saham. Nampak tak menarik. Padahal Allah bagi janji menarik - Syurga.

2. Tak nak solat, takut dengan solat kawan-kawan kata budak surau, kaki masjid, tunjuk warak, tunjuk alim. "Tak amerika la". Padahal Allah janjikan dengan kejayaan - Syurga.

3. Tak nak kahwin awal, takut dengan kahwin
awal itu macam-macam perkara yang tak tercapai akal akan terjadi pada masa depan diri. Rela couple sampai terluka hati. Rela couple sampai buang bayi. Padahal Allah janjikan dengan ketenangan dan rezeki serta anak pinak dari cara yang halal.

4. Tak nak politik Islam, takut dengan naiknya Islam maka hancurlah perniagaannya, rugilah industri hiburannya, larilah pelanggannya, tak majulah bisnesnya, bankraplah perdagangannya. Padahal janji Allah dengan rezeki yang melimpah ruah bila keluar zakat, bila bersedekah, bila infak, bila cari rezeki yang halal dan bila tolak segala manipulasi, monopoli, tipu, rasuah, riba dan penindasan dalam bermuamalat - Syurga.

5. Tak nak berhibur cara Islam, takut dengan berhibur cara Islam itu rugilah tiket konsert, membosankan sebab tiada goyangan badan serta dedahan aurat seksa mata, siapa nak tengok. Padahal Allah bagi jaminan rezeki yang halal itu biarpun sedikit itu lebih berkat dari dapat duit banyak berjuta-juta tapi haram.

6. Tak nak hidup cara Islam, takut dikatakan tak up to date dan jumud. Tak style lah. Apa ni itu tak boleh, ini tak boleh. Rimaslah tak bebas nak buat apa saja. Padahal Allah dan janji, boleh bebas sebebasnya dalam Syurga nanti dengan pelbagai kenikmatan dan kemewahan memenuhi di antara langit dan bumi. Hidup di dunia hanya 60 hingga 70 tahun sahaja. Hidup di sana kekal selamanya.

Tapi, bila menjelang je Hari Raya Aidilfitri or Aidiladha, semua nak jadi orang Islam. Eh, tak takut pula dengan hari raya? Takutlah..takutlah.. Raya nak, jadi orang Islam yang mengamalkan Islam, tak nak.

Laksana agama Islam, apa nak ditakuti.
Janji Allah, janji ditepati.


From : Abg Rusydi 

No comments:

Post a Comment